Digital Earn

اخبار نوآوری و صنعت با کسب کار دیجیتال و سرگرمی های تازه برای آینده

Digital Earn

اخبار نوآوری و صنعت با کسب کار دیجیتال و سرگرمی های تازه برای آینده

Digital Earn
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۸ خرداد ۹۹، ۱۴:۰۰ - سیمین عارفی
    09361556827

۹۲ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

در اوایل ماه نوامبر شاهد رونمایی از طراحی ظاهری نسل جدید کیا K5 بودیم. همانطور که می‌دانید، در حال حاضر کیا K5 در خارج از کره جنوبی با نام کیا اپتیما شناخته می‌شود. این شرکت کره‌ای به تازگی اطلاعات کاملی از کابین این خودرو و همچنین موتورهای مورد استفاده در آن منتشر کرده است. لازم به ذکر است؛ این اطلاعات مربوط به نسخه موجود در کره جنوبی بوده و ممکن است در سایر کشورها متفاوت باشد.

نسل جدید کیا اپتیما/کیا K5 در برخی مدل‌ها با سیستم چهار چرخ محرک به فروش می‌رسد. قدرت تولیدی موتورهای مورد استفاده در این خودروی کره‌ای به صورت استاندارد به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌شود. کیا هنوز اعلام نکرده این خودرو با کدام موتورها با سیستم چهار چرخ محرک به فروش می‌رسد. نسل جدید کیا اپتیما با دو موتور در آمریکای شمالی به فروش می‌رسد. یکی از این موتورها 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ است. این موتور قدرتی برابر با 178 اسب بخار و گشتاوری برابر با 265 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می‌دهد.

موتور دوم برای مدل GT این خودرو در نظر گرفته شده است. کیا اپتیما GT مدل 2021 به موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ مجهز می‌شود. این موتور قادر به تولید 286 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور است. کیا ادعا کرده سرعت این خودرو در مدت زمان 6.6 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این مدل با دو گیربکس قابل سفارش است. رانندگان می‌توانند آن را با گیربکس جدید 8 سرعته خودکار دو کلاچه و یا 8 سرعته اتوماتیک قدیمی با مبدل گشتاور خریداری کنند.

این خودرو در سایر کشورها با موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری نیز به فروش می‌رسد. این موتور قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاوری برابر با 192 نیوتن متر تولید می‌کند. نسخه‌ای از این خودرو با همین موتور و گیربکس خودکار CVT، قدرتی برابر با 158 اسب بخار و گشتاوری برابر با 196 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می‌دهد. موتور بعدی 4 سیلندر 2.5 لیتری با امکان تولید 191 اسب بخار قدرت و 246 نیوتن متر گشتاور است. مدل‌های مجهز به این موتورها را می‌توان با گیربکس خودکار 6 و یا 8 سرعته سفارش داد، البته جعبه دنده جدید 8 سرعته خودکار دو کلاچه به صورت انحصاری برای مدل GT این خودرو در نظر گرفته شده است. نسل جدید کیا اپتیما در نسخه هیبریدی نیز وارد بازار می‌شود؛ با این حال هنوز اطلاعات مربوط به آن در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

کیا هنوز تصویری از کابین این خودرو منتشر نکرده و تنها به رندرهای این بخش دسترسی داریم. این شرکت کره‌ای با وجود عدم انتشار تصویر، اطلاعات کامل کابین نسل جدید کیا اپتیما را منتشر کرده است. صاحبان این خودرو به کیلومترشمار 12.3 اینچی دسترسی دارند. خریداران می‌توانند برای آن نمایشگر 10.25 اینچی سیستم سرگرمی و اطلاعات و هدآپ دیسپلی 8 اینچی سفارش دهند.

کیا برای این محصول خود سیستم‌های امنیتی زیادی در نظر گرفته و آن را به سیستم کمکی پارک از راه دور هوشمند نیز مجهز کرده است. توسط این فناوری، راننده می‌تواند با فشردن یک دکمه روی سوییچ، خودرو را به صورت خودران از پارک خارج کند. کیا اپتیما جدید در بسیاری از کشورها در نیمه اول سال آینده میلادی وارد بازار می‌شود. این خودرو در نیمه دوم سال 2020 و تحت مدل 2021 در ایالات متحده آمریکا عرضه خواهد شد. برخی شایعات به حذف نام اپتیما و فروش آن با نام کیا K5 در بازار جهانی اشاره می‌کنند، البته شرکت کیا این شایعات را تایید نکرده است.

  • ehsan vap

مرجع بررسی DxOMark به‌فاصله کوتاهی پس از معرفی میت ۳۰ پرو این تلفن هوشمند را در ماه سپتامبر بررسی کرد و آن را به عنوان بهترین دوربین موبایلی بازار معرفی نمود. البته در آن زمان این گوشی به طور مشترک با شیائومی می نوت ۱۰ پرو در مقام اول قرار گرفت. حالا اما به گزارش DxOMark، نسخه 5G همین پرچمدار با کسب امتیاز کلی ۱۲۳ توانسته به تنهایی تاج پادشاهی را بر سر بگذارد.

گفتنی است، میت ۳۰ پرو 5G و میت ۳۰ پرو دارای سخت‌افزار یکسانی هستند و فقط در بخش چیپست با هم فرق می‌کنند. اما وجه تمایز این دو احتمالا در بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری آن‌ها نمایان می‌شود. با این حساب، DxOMark در واقع به بررسی پیشرفت‌هایی پرداخته که هوآوی در طول این سه ماه به آن‌ها دست یافته است.

میت ۳۰ پرو 5G به تفکیک در بخش عکاسی امتیاز ۱۳۴ و در بخش فیلمبرداری امتیاز ۱۰۲ را کسب کرده است. کیفیت تصاویر و کارایی دوربین در مجموع شباهت زیادی به میت ۳۰ پرو دارد، اما در بخش‌هایی مثل زوم، افکت بوکه و تصویربرداری شبانه بهینه‌سازی‌های مهمی صورت گرفته است. البته ناگفته نماند که این گوشی در بخش دوربین فوق عریض با کمی افت امتیاز مواجه شده و علت آن عمدتا به خاطر الگوریتم جدید ضداعوجاج است که میدان دید دوربین را کاهش می‌دهد. اما سوای از این موضوع، دوربین فوق عریض در اکثر مواقع خوب عمل می‌کند.

هوآوی در بخش زوم کاری کرده که میت ۳۰ پرو 5G تقریبا در تمامی حالت‌ها جزئیات بهتر و فوکوس پایدارتری داشته باشد. البته این زوم در مقیاس‌های بزرگ به خوبی پی ۳۰ پرو یا دوربین تله‌فوتوی دوگانه می نوت ۱۰ پرو نیست، اما به طور کلی یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار به حساب می‌آید.

شبیه‌سازی بوکه در این دستگاه به اندازه مدل غیر 5G در تشخیص عمق و جزئیات صحنه خوب است، اما در بحث دامنه پویا کمی بهتر شده و در شرایط دارای کنتراست بالا برش‌های مشهود کمتری دارد. میت ۳۰ پرو 5G در حالت عکاسی شبانه هم عملکرد قدرتمند مدل غیر 5G را بهبود بخشیده است. در این گوشی الگوریتم نوردهی چندگانه جدیدی اضافه شده که نوردهی و جزئیات پس‌زمینه را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، کیفیت کلی تصویر با مدیریت نویز و دریافت بهتر جزئیات ارتقا یافته است.

 

نوردهی خوب و دامنه پویای عریض در Mate 30 Pro 5G
نوردهی خوب و دامنه پویای عریض در Mate 30 Pro 5G

 

میت ۳۰ پرو 5G در بخش فیلمبرداری مدیریت جزئیات و نویز را بهبود بخشیده و فوکوس بهتری انجام می‌دهد. این دستگاه حالا در ردیابی سوژه‌ها، به‌خصوص در موقعیت‌های کم‌نور، عملکرد بهتری دارد. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که علی‌رغم فقدان قابلیت ضبط HDR، دامنه پویا هم بهبود یافته است. 

در مجموع، تفاوت‌های بین میت ۳۰ پرو عادی و 5G آن‌قدرها زیاد نیست، اما همچنان قابل لمس هستند. به همین دلیل است که میت ۳۰ پرو 5G توانسته عنوان برترین دوربین DxOMark را از آن خود کند.

 

  • ehsan vap

سامسونگ ماه آینده میلادی و در نمایشگاه CES 2020 از یک دستگاه جدید با نام Concept One رونمایی می‌کند. انتظار می‌رود گوشی‌های سری وان پلاس 8 در نیمه اول سال آینده میلادی معرفی شوند. این شرکت قصد دارد علاوه بر گوشی‌های وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو، از وان پلاس 8 لایت نیز رونمایی کند. وان پلاس 8 لایت به عنوان یک گوشی بالارده وارد بازار خواهد شد. افشاگری اخیر مشخصات گوشی‌های وان پلاس 8، وان پلاس 8 پرو و وان پلاس 8 لایت را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد. لازم به ذکر است؛ در حال حاضر نمی‌توان این مشخصات را رسما تایید کرد اما اطلاع از آن‌ها خالی از لطف نیست.

مشخصات وان پلاس 8 لایت

انتظار می‌رود وان پلاس 8 لایت یک گوشی بالارده باشد؛ با این حال به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز می‌شود و در مقایسه با رقبای خود، امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بر اساس افشاگری اخیر، این اسمارت فون به صفحه نمایش 6.4 اینچی OLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس مجهز می‌شود که درون آن یک حفره قرار می‌گیرد. این نمایشگر دارای رفرش ریت 90 هرتز بوده و زیر آن سنسور اثر انگشت تعبیه شده است. وان پلاس برای محافظت از آن، گوریلا گلس 5 را در نظر می‌گیرد. این گوشی هوشمند از 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X، 128/256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 و چیپست مدیاتک 1000 بهره می‌برد. به نظر می‌رسد این پردازنده همان Dimensity 1000 باشد که به عنوان رقیب اسنپدراگون 865 عرضه می‌شود.

اطلاعات جدید به حضور دوربین اصلی سه گانه روی پنل پشتی وان پلاس 8 لایت اشاره می‌کند. این دوربین دارای سنسورهای 48، 16 و 12 مگاپیکسلی است. وظیفه تامین انرژی این گوشی هوشمند بر عهده یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بوده که از فناوری شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند. این دستگاه از استاندارد IP53 پشتیبانی کرده و دارای پورت USB-C است. قیمت وان پلاس 8 لایت با توجه به میزان حافظه داخلی برابر با 430 و 472 دلار است.

مشخصات وان پلاس 8

وان پلاس 8 در مقایسه با نسخه لایت آن با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد. نسخه مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 472 دلار و مدل دارای 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 573 دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. بر اساس اطلاعات جدید، وان پلاس برای این گوشی هوشمند خود رم LPDDR5 در نظر می‌گیرد که در مقایسه با رم مورد استفاده در وان پلاس 8 لایت، عملکرد بهتری دارد. این دستگاه از نمایشگر 6.44 اینچی OLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس و رفرش ریت 90 هرتز بهره می‌برد. این صفحه نمایش توسط گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود و وان پلاس برای آن سنسور اثر انگشت اپتیکال در نظر می‌گیرد.

قدرت وان پلاس 8 توسط چیپست اسنپدراگون 865 تامین می‌شود و قادر به پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G است. انتظار می‌رود این گوشی هوشمند به دوربین اصلی سه گانه با سنسورهای 60، 16 و 12 مگاپیکسلی مجهز شود و کاربران برای ثبت تصاویر سلفی خود از یک سنسور 32 مگاپیکسلی استفاده کنند. این گوشی هوشمند به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و از فناوری شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند. در نهایت باید به پشتیبانی از استاندارد IP53 و تراشه NFC اشاره کرد.

مشخصات وان پلاس 8 پرو

وان پلاس 8 نسخه بهبودیافته وان پلاس 8 لایت و وان پلاس 8 پرو، مدل بهبودیافته وان پلاس 8 محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی بوده که درون آن یک حفره برای قرارگیری دوربین سلفی دوگانه به چشم می‌خورد. این دوربین دارای سنسور 32 مگاپیکسلی به همراه سنسور ToF است. به نظر می‌رسد این سنسورها سیستم شناسایی تشخیص چهره سه بعدی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. نمایشگر این دستگاه دارای رزولوشن QHD+ بوده و رفرش ریت آن به 120 هرتز می‌رسد.

وان پلاس 8 پرو به دوربین اصلی سه گانه مجهز می‌شود. سنسور اصلی این دوربین 60 مگاپیکسلی بوده که توسط سنسورهای 16 و 13 مگاپیکسلی همراهی می‌شود. در حالی که وان پلاس 8 و 8 لایت از زوم هیبریدی 5 برابری پشتیبانی می‌کنند، نسخه پرو قادر به پشتیبانی از زوم هیبریدی 10 برابر است. این دستگاه از دو باتری 2250 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و فناوری شارژ سریع 50 واتی برای آن در نظر گرفته شده است. وان پلاس 8 در نسخه‌های مجهز به 8 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد که به ترتیب قیمتی برابر با 645، 716 و 788 دلار دارند.

  • ehsan vap

در آوریل 2018 شاهد رونمایی از خودروی مفهومی بی‌ام‌و iX3 بودیم. این شرکت آلمانی در حال توسعه مدل تجاری این کراس‌اوور تمام الکتریکی است. به تازگی مشخصات فنی این خودرو به اینترنت راه پیدا کرده است. این خودرو سال آینده میلادی برای بازار چین وارد خط تولید می‌شود. این خودرو توسط شرکت بی‌ام‌و برلیانس در چین به تولید می‌رسد. بی‌ام‌و iX3 به یک باتری 74 کیلووات ساعتی مجهز می‌شود که بردی بیش از 440 کیلومتر با هربار شارژ دارد. این برد توسط WLTP اعلام شده؛ بنابراین در بررسی EPA شاهد برد کمتری خواهیم بود.

قدرت این کراس‌اوور توسط نسل پنجم موتور برقی eDrive بی‌ام‌و تامین می‌شود. این شرکت آلمانی تمام قطعات مربوط به این سیستم را به تنهایی توسعه داده و شرکت دیگری در توسعه آن نقش نداشته است. این سیستم می‌تواند در بسیاری از خودروها و در رده‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. بی‌ام‌و iX3 قدرتی برابر با 286 اسب بخار و گشتاوری برابر با 400 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می‌دهد. این خودروی آلمانی تنها به یک موتور برقی مجهز می‌شود که قدرت تولیدی آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. در حال حاضر بی‌ام‌و اشاره‌ای به عرضه مدلی مجهز به سیستم چهار چرخ محرک آن نکرده است.

بی‌ام‌و به مصرف کم انرژی توسط این کراس‌اوور افتخار می‌کند. این خودرو در هر 100 کیلومتر رانندگی به کمتر از 20 کیلووات ساعت انرژی نیاز دارد که این موضوع امکان استفاده از باتری کامپکت را برای این شرکت آلمانی فراهم کرده است. با عرضه بی‌ام‌و iX3، خودروی X3 تبدیل به اولین محصول این برند آلمانی می‌شود که در مدل‌های بنزینی، دیزلی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

  • ehsan vap

اگر تاکنون فکر می‌کردید فعال‌سازی حالت شبانه در تلفن‌های هوشمند به وضعیت خواب شما کمک می‌کند، شاید بهتر باشد در تفکرات قبلی خود تجدیدنظر کنید. بر اساس تحقیق جدید دانشگاه منچستر، استفاده از حالت‌های شبانه که باعث افزایش رنگ زرد صفحه می‌شوند احتمالا از حالت عادی نور صفحه برای وضعیت خواب شما زیان‌بارتر هستند.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که قرارگیری در مقابل نور آبی صفحه نمایش، به‌خصوص صفحات نمایش موبایل و تلویزیون، موجب کاهش تولید ملاتونین یعنی همان هورمونی می‌شود که کمک می‌کند شما بخوابید. اکنون تحقیق جدید دانشگاه منچستر روی گروهی از موش‌ها بیان می‌کند که ممکن است فرضیات قبلی ما اشتباه باشد.

این گروه تحقیقاتی به رهبری دکتر تیم براون، گروهی از موش‌ها را در برابر نور شبانه‌ای با شدت یکسان در رنگ‌های مختلف قرار داده و نتایج آن را مشاهده کرده است. دانشگاه منچستر دریافته که سلول‌های مخروطیِ شناسایی رنگ در چشم‌های ما ممکن است نسبت به نور زرد حتی بدتر از نور آبی واکنش نشان دهند. به عبارت دیگر، اگر در ساعات شب از حالت زرد شبانه استفاده می‌کنید، احتمالا به مغز خود می‌گویید که زمان خواب فرا نرسیده است.

البته در این‌جا ذکر چند نکته حائز اهمیت است. اولا، این آزمایش نه روی انسان بلکه روی موش انجام شده است. در ثانی، دانشگاه منچستر این آزمایش را در سطح میکروبیولوژیکی انجام نداده و به مشاهده و نتیجه‌گیری از موش‌هایی که در برابر نورهای رنگی مختلف بوده‌اند اکتفا کرده است.

با این حال، این آزمایش همچنان می‌تواند ایده‌های جالبی را در بر گرفته باشد. اگر رنگ نورها را به همان شکلی که در طبیعت حضور دارند در نظر بگیرید، هنگام طلوع و غروب رنگ آبی بیشتر از هر زمان دیگری وجود دارد، در حالی که در طول روز نور طبیعی بیشتر به رنگ زرد دیده می‌شود. پس می‌تواند منطقی باشد که ساعت بیولوژیکی بدن ما همان طور که محققان این مطالعه می‌گویند به رنگ‌ها واکنش نشان دهد.

اما در مجموع، صرف‌نظر از تاثیر نور آبی بر چشم‌های شما، بهتر است قبل از خواب از دستگاه‌های هوشمند و صفحات نمایش دوری کنید. استفاده از تلفن‌های هوشمند و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند برای افراد بار ذهنی به وجود بیاورد و مانع از خوابیدن راحت و آسوده آن‌ها شود.

  • ehsan vap

فروش فوری پراید در یکی، دو هفته اخیر توسط گروه خودروسازی سایپا این گمانه را در میان فعالان بازار و مصرف‌کنندگان به وجود آورده که شاید تغییراتی در طرح خروج این محصول از خطوط تولید، ایجاد شده است.

این در شرایطی است که مجید باقری قائم مقام مدیرعامل در امور فروش و بازاریابی سایپا در مصاحبه‌ای با «اکو ایران» گفته است عرضه پراید در طرح‌های فروش فوری، تغییری در برنامه زمان‌بندی این شرکت برای خروج آن از خطوط تولید ایجاد نکرده است و همچنان خروج این محصول بر اساس برنامه اعلامی در دستور کار قرار دارد.در اوایل آبان‌ماه سال جاری شرکت خودروسازی سایپا از برنامه خود برای خارج کردن پراید از خطوط تولید رونمایی کرد. در این زمینه جواد سلیمانی مدیرعامل این خودروسازی اعلام کرد که تولید پراید مدل ۱۳۲ تا پایان دی‌ماه ۹۸، پراید مدل ۱۱۱ تا پایان اردیبهشت ۹۹ و پراید مدل ۱۳۱ تا پایان تیرماه ۹۹ به پایان خواهد رسید.


با توجه به این برنامه زمان‌بندی، اما شاهد فروش فوری و اعتباری پراید در یکی، دو هفته اخیر بوده‌ایم، حال این سوال مطرح است که با چه هدفی پراید بار دیگر به طرح‌های فروش سایپا بازگشته است؟ مجید باقری، قائم‌مقام مدیرعامل در امور فروش و بازاریابی سایپا می‌گوید با توجه به شرایط حاکم بر بازار و افزایش قیمت محصولات خودروسازان، به‌خصوص خانواده پراید، شرکت سایپا به منظور کاهشی کردن نمودار قیمتی در بازار و همچنین رساندن خودرو به دست مصرف‌کنندگان واقعی بار دیگر فروش فوری پراید را در دستور کار قرار داد. باقری تاکید کرد که اگر این اقدام از سوی سایپا انجام نمی‌گرفت، شیب افزایش قیمت این محصول در بازار تندتر می‌شد.

در واقع سایپا تلاش کرده با فروش فوری پراید ترمز افزایش قیمت این محصول را در بازار بکشد.این مقام مسوول در خودروسازی سایپا تاکید می‌کند هیچ تغییری در برنامه سایپا برای توقف تولید این محصول به وجود نیامده است. برنامه زمان‌بندی سایپا گویای این است که مدل ۱۳۱ پراید آخرین محصولی است که قرار است از خطوط تولید خارج شود، بنابراین سایپا می‌تواند برنامه خروج پراید را فارغ از ‌فروش‌های صورت گرفته در موعد مقرر (دی‌ماه سال جاری) کلید بزند. باقری در خلال سخنان خود چالش‌های عرضه توسط خودروسازان را روی قیمت خودرو موثر می‌داند، با این حال معتقد است وضعیتی فعلی بازار بیش از آنکه از این مولفه تاثیر پذیرفته باشد به دلیل فعالیت بیش از پیش واسطه‌گران است، بنابراین در شرایط فعلی حباب قیمتی در بازار وجود دارد.

قائم مقام مدیرعامل در امور فروش و بازاریابی می‌گوید: در کنار عرضه پراید در طرح‌های فروش فوری به دنبال این هستیم که از طریق ایجاد موانعی مانند نفروختن خودرو به افراد زیر ۱۸ سال و همچنین عرضه نکردن خودرو به اشخاصی که در ۱۸ ماه گذشته از دو خودروساز بزرگ کشور خودرو خریداری کرده‌اند، رساندن خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی را آسان‌تر کنیم. باقری تاکید می‌کند فروش‌های اعتباری پراید نیز علاوه بر اینکه کمک به خریدارانی است که با چالش نقدینگی مواجه هستند، این هدف را دنبال می‌کند که بیش از پیش اجازه سفته‌بازی را از متقاضیان سلب کند، زیرا آنها باید چک شخصی خود را ارائه کنند و موعد پاس شدن آنها یک سال آینده است و زودتر از این زمان امکان تسویه با شرکت وجود ندارد. هر چند این موانع وجود دارد اما نمی‌توان ادعا کرد آنها صد‌در‌صد جلوی فعالیت سفته بازانه را خواهد گرفت.

  • ehsan vap
رئیس کمیسیون صنایع از دلایل افزایش قیمت خودرو می گوید

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید تولید خودروسازان به دلیل بروز برخی مشکلات، به شدت کاهش یافته و بهای خودرو در بازار در پی کاهش عرضه به بازار افزایش پیدا کرده است.

عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره گرانی پراید و پژوه 206 در هفته‌های اخیر، گفت: یکی از دلایل اصلی گرانی پراید توقف خط تولید این خودرو، در سال آینده است در این شرایط سوداگران وارد بازار شده و با خرید و فروش صوری زمینه افزایش قیمت چارچرخ ها را فراهم می کنند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی کاهش تولید خودروسازان را یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت خودرو دانست و افزود:  در حال حاضر تولید خودروسازان به دلیل بروز برخی مشکلات، به شدت کاهش پیدا کرده و ظرفیت تولید قبلی از دست رفته است که در پی کاهش عرضه، بهای خودرو در بازار افزایش یافت.

وی با بیان اینکه خودروسازان افزایش قیمتی نداشتند، اظهار کرد: برنامه تولید خودروسازان توقف خط تولید پراید در سال آینده است؛ به طور مثال اگر در گذشته روزانه 500 خودروی پراید تولید می شد در حال حاضر خودروسازان ناچارند این تعداد را روزانه کاهش داده تا در نهایت به صفر برسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره ضرورت تولید خودروی کم مصرف با توجه به افزایش قیمت بنزین، اضافه کرد: علیرغم اینکه خودروسازان باید برنامه مناسبی برای تولید خودروهای کم مصرف داشته باشند اما باید با فرهنگ سازی مردم را به استفاده از وسایل نقلیه عمومی سوق داد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: برای اینکه خودروسازان به سمت تولید خودروی کم مصرف و با کیفیت سوق داده شوند باید از یک سو واردات خودرو آزاد شود و از سوی دیگر تعرفه واردات به تدریج کاهش یابد اما در حال حاضر نه تنها تعرفه واردات کم نشده بلکه واردات نیز ممنوع است.

 
  • ehsan vap

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مصوبه شورای اقتصاد با هدف توسعه مصرف سی ان جی در حمل و نقل عمومی نقش عمده ای دارد، بنابراین باید در اجرای هرچه بهتر این مصوبه، شهرداری‌ها و خودروسازان نهایت همکاری را داشته باشند.

فریبرز رشیدی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که تکنولوژی به کار رفته در صنعت سی ان جی که چندان پیچیده نیست، باید کاملا بومی باشد، اظهار کرد: در این رابطه وزارت صمت می‌تواند راهگشا باشد و سازندگان داخلی را در این راه کمک کند.

این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به این‌که امسال ۳۰ درصد به خودروهای سی ان جی سوز در کل دنیا افزوده شده است، سوال کرد: از این میزان سهم، چقدر به ایران تعلق دارد؟ در سال‌های اخیر به رغم افزایش ظرفیت تولید و توزیع سی ان جی در کشور، زیرساخت استفاده از آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است که با امضای مصوبه اخیر و همکاری خودروها سازها می‌توان امیدوار بود که سهم ایران در تولید یا ورود خودروهای دوگانه سوز دنیا افزایش یابد.

استفاده از سوخت سی ان جی برای حمل و نقل مناسب‌تر است

رشیدی با بیان این‌که برخی دارندگان خودروهای دوگانه سوز از گزینه کاهش شتاب خودرو به عنوان نقص سوخت سی ان جی نام می برند، اظهار کرد: من معتقدم حتی اگر چنین گزینه ای واقعیت داشته باشد، بهتر است که تمام خودروهای حمل و نقل عمومی از آن استفاده کنند، زیرا که باعث کاهش حوادث جاده‌ای که در اثر سرعت پیش می‌آید، می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین این‌که از سوخت سی ان جی برای حمل و نقل عمومی استفاده شود و وانت بارها، تاکسی‌ها و ون‌ها در اولویت نخست دوگانه سوز کردن باشند، در واقع مصداق این جمله تبدیل تهدید به فرصت تلقی می‌شود.

کاهش گازهای گلخانه‌ای با استفاده از سوخت سی ان جی

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر از کاهش ۹۰ درصدی گازهای سوخت سی ان جی به نسبت بنزین در خودروها به عنوان مهمترین مزیت این نوع سوخت نام برد و افزود: این میزان از کاهش آلایندگی به حفظ محیط زیست کمک بسیار بزرگی می‌کند.

به گفته رشیدی هم اکنون در کشورهای آمریکای جنوبی و شمالی استفاده از سی ان جی به عنوان سوخت خودرو شتاب گرفته است و حتی کشورهایی نظیر پاکستان و هندوستان نیز در حال سبقت از ایران هستند.

با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی فشرده به خودروها در حالی روزانه ۲ میلیون مترمکعب افزایش یافته است که مدیران نفتی نیز پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که میزان مصرف سی‌ان‌جی در کشور در بلندمدت و با اجرای سیاست‌های تشویقی و حمایتی به روزانه ۲۴ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

  • ehsan vap
معرفی کوتاه هیوندای سوناتا جدید 2020

سوناتا 2020 به عنوان جدیدترین مدل سدان محبوب هیوندای موتورز، طراحی جدیدی دارد که بسیاری از مشتریان را به سمت خود جذب کرده است.

هیوندای موتورز که یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین برندهای خودروسازی در جهان به شمار می‌رود، همواره سعی داشته با معرفی، عرضه و به روزرسانی مدل‌های جدید از خودروهای تولید شده خود، نظر و رضایت مشتریان و طرفدارانش را به سمت و سوی خود جلب کند.

هیوندای سوناتا نیز یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مدل خودروهای توسعه داده شده توسط این شرکت کره‌ای بوده است که حالا جدیدترین نسخه آن، سوناتا ۲۰۲۰، به قابلیت و امکانات جدید و منحصر بفردی تجهیز شده است که به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، بیش‌تر در خودروهای الکتریکی و مدرن تسلا یافت می‌شود.

aqmgx4jhm36ljr1gwz4p.jpg

سوناتا به‌عنوان محبوب‌ترین خودروی سدان هیوندای موتورز همواره یکی از سرسخت‌ترین رقبای تویوتا کمری و هوندا آکورد بوده است که حالا در جدیدترین مدل خود سعی دارد امکانات بهتر و کاملتری را به دارندگانش ارائه دهد و بدین ترتیب گوی رقابت را از رقبای همیشگی خود برباید.

طبق اتوبلاگ، قیمت تریم‌های مختلف این خودرو به شرح زیر است:

مدل پایه SE : ۲۴ هزار و ۳۳۰ دلار
مدل SEL: ۲۶ هزار و ۴۳۰ دلار
مدل SEL plus: ۲۸ هزار و ۳۸۰ دلار
مدل پرچمدار limited : ۳۴ هزار و ۲۳۰ دلار
بر اساس گزارش وب سایت دیجیتال ترندز، کارشناسان فعال در حوزه خودرو بر این باورند که بدون شک یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت سوناتا ۲۰۲۰ طراحی و شکل ظاهری آن است که به طرزی اغواکننده و فریبنده نظر مشتریان و طرفدارانش را به خود جلب می‌کند و در نوع خودروهای سدان طراحی خاص و جدیدی به شمار می‌رود. البته هیوندای موتورز در کنار این طراحی ظاهری، از تکنولوژی‌های جدیدی نیز بهره برده است که برای امنیت، رفاه و آسایش سرنشینان خودرو صورت گرفته است.

البته هیوندای خود برای توصیف سوناتا ۲۰۲۰ از کلمه سدان استفاده نکرده و از آن تحت عنوان یک کوپه چهار در یاد کرده است که به نظر می‌رسد الگوی مورد استفاده در مرسدس بنز CLS class را دنبال کرده است.

از دیگر مشخصات اصلی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موتور ۲.۵ لیتری
سیستم انتقال قدرت ۸ سرعته اتوماتیک
قدرت موتور ۱۹۱ اسب بخار
سیستم چرخ های جلو محرک
چرخ های ۱۶ اینچی با رینگ آلومینیومی
ترمز ABS

 
  • ehsan vap

درحالی بازار واقعی خودرو در رکود به‌سر می‌برد و معامله‌ای نمی‌شود که بازار خودرو در فضای مجازی داغ است و هر روز به‌بهانه‌های واهی قیمت خودروها را افزایش می‌دهند، در عین حال وزارت صمت هم ظاهراً فقط نظاره می‌کند.

در طول چند ماه اخیر بازار خرید و فروش خودرو با رکود شدید مواجه شد و حتی در برخی مواقع معاملات به صفر رسید، اما در یک‌ماهه اخیر روند افزایش قیمت ارز و البته قیمت بنزین عاملی شده تا جو روانی در این بازار حاکم شود و قیمت انواع خودروهای داخلی با رشد قیمت روزانه مواجه شود.

بنا بر اظهارات فعالان بازار علی‌رغم افزایش قیمت‌، خریداری در بازار نیست؛ البته در فضای مجازی رونق معاملات خودرو آن‌هم به‌صورت کاذب برای افزایش بیشتر قیمت‌ها داغ است. طی روز جاری افزایش قیمت دلار باعث شده تا در سطح بازار صحبت از فروش پراید آن‌هم با قیمت 55 تا 56 میلیون تومان مطرح شود، این در حالی است که فروشندگان بازار می‌گویند "ما خریداری نداریم و اصلاً در چند روز اخیر معامله‌ای انجام نداده‌ایم اما سروصدای اصلی در فضای مجازی است به‌نحوی که با تبلیغات آنها قیمت انواع خودروهای داخلی روند صعودی به خود گرفته است."

البته عامل اصلی به‌هم‌ریختگی قیمت‌ها در بازار خودرو را باید نبود نظارت در اعلام سلیقه‌ای قیمت‌ها دانست به‌نحوی که خبری از مدیریت وزارت صنعت برای ساماندهی بازار خودرو نیست و فقط شرکت‌های خودروساز به‌صورت دستوری اقدام به فروش اعتباری و فوری محصولات خود آن‌هم به‌عنوان مسکّنی برای مدیریت قیمت‌ها در بازار می‌کنند اما این اقدام هنوز نتوانسته تأثیری در کاهش قیمت‌ها در بازار داشته باشد.

  • ehsan vap