Digital Earn

اخبار نوآوری و صنعت با کسب کار دیجیتال و سرگرمی های تازه برای آینده

Digital Earn

اخبار نوآوری و صنعت با کسب کار دیجیتال و سرگرمی های تازه برای آینده

Digital Earn
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۸ خرداد ۹۹، ۱۴:۰۰ - سیمین عارفی
    09361556827

اپل و گوگل به رسم هر ساله فهرست برترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سال ۲۰۱۹ را اعلام کردند. اپل برای نخستین بار مراسمی برگزار کرد تا از برندگان تقدیر کند. اپلیکیشن دوربین Spectre Camera بهترین اپلیکیشن سال آیفون و Sky: Children of the Light به عنوان بهترین بازی شناخته شد. در آن سو گوگل اپلیکیشن Ablo را به عنوان بهترین اپلیکیشن سال و Call of Duty: Mobile را به عنوان بهترین بازی سال معرفی کرد.

مراسم اپل در نیویورک آمریکا برگزار شد و این شرکت از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های برنده دعوت کرد تا برنامه‌های خود را در مقابل رسانه‌ها اعلام کنند. این رویداد رسمیت کمتری نسبت به مراسم جوایز Apple Design Awards داشت که هر ساله در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل برگزار می‌شود.

اپل گفت برندگان امسال بر لبه رابطه تنگاتنگ میان دنیای دیجیتال و فرهنگ عامه قرار می‌گیرند، اما این فهرست بیش از هر چیز دیگری نشان می‌دهد که از نظر اپل چه ویژگی‌هایی بهترین عوامل فروش برای دستگاه‌های این شرکت است. برای مثال Spectre Camera ساخته شرکت Lux Optics کمک می‌کند تا از آیفون حتی برای تصویربرداری‌های پیچیده مثلا ثبت تصاویر نیازمند نوردهی بالا استفاده کنید.

بهترین اپلیکیشن سال برای آیپد Flow by Moleskine معرفی شد؛ اپلیکیشنی که چند ماه قبل جایزه Design Award را هم دریافت کرده بود. این برنامه که دفترچه یادداشتی دیجیتالی به حساب می‌آید به کاربران حرفه‌ای کمک می‌کند تا بهتر از آیپد استفاده کنند و بهره‌وری خود را افزایش دهند.

بهترین اپلیکیشن مک Affinity Publisher ساخته شرکت Serif Labs انتخاب شد. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد کتاب، مجله، بروشور، پوستر و خیلی چیزهای دیگر را طراحی و منتشر کنند. این اپلیکیشن کاملا مناسب دستگاهی با نمایشگر بزرگ و کیبورد کارآمد است.

در نهایت بهترین اپلیکیشن اپل تی‌وی The Explorers ساخته شرکت The Explorers Network معرفی شد که بهترین گزینه برای دستگاهی به بزرگی تلویزیون خانگی شماست. جامعه کاربری عکاسان و فیلمبرداران این اپلیکیشن با کمک یکدیگر به خلق محتواهای بصری جذاب از طبیعت می‌پردازند.

بهترین بازی آیفون Sky: Children of the Light ساخته شرکت thatgamecompany (سازنده بازی برتر سال ۲۰۱۳ یعنی Journey)، بهترین بازی آیپد Hyper Light Drifter ساخته شرکت Abylight S.L و بهترین بازی مک GRIS ساخته استودیو Nomada شناخته شد. تمام این بازی‌ها از لحاظ بصری بسیار زیبا و دقیقا همان چیزی هستند که اپل می‌خواهد دستگاه‌های خود را با کمک‌شان به بقیه بشناساند.

امروزه بازار بازی‌ها پر از عناوین رایگانی است که به لطف مدل‌های تجاری حمایتی اپ استور به حیات خود در این پلتفرم ادامه می‌دهند. البته سرویس اپل آرکید آمده تا این شرایط را تا حدی اصلاح کند. برندگان مراسم امسال اپل به خوبی نشان می‌دهند که حتی همین بازی‌های رایگان تا چه اندازه می‌توانند جذاب و هنری باشند.

Sky: Children of the Light عنوانی رایگان در سبک ماجراجویی اما همراه با پرداخت‌های درون برنامه‌ای است که بسیار زیبا و خلاقانه ساخته شده. بازی برتر آیپد یعنی Hyper Light Drifter نیز پیش‌تر در مراسم Independent Games Festival جایزه هنرهای دیداری را دریافت کرده بود. در کنار این‌ها گفته می‌شود که بازی GRIS، عنوان برتر پلتفرم مک، یکی از دلرباترین بازی‌های موجود در این پلتفرم است.

کوپرتینویی‌ها از میان بازی‌های سرویس اپل آرکید عنوان زیبا، سرعتی و پر از موسیقی Sayonara Wild Hearts را برترین بازی سال اعلام کردند. این بازی توسط استودیو Simogo تولید و به دست Annapurna Interactive منتشر شده است.

این شرکت در انتها اعلام کرد که در گروه اپلیکیشن‌های غیربازی، اپلیکیشن‌های داستان‌گو ترند جذاب این روزهای بازار هستند. این گروه از برنامه‌ها، داستان‌های مورد علاقه کاربران را به صورتی دیداری، شنیداری یا متنی تعریف می‌کنند. از جمله این اپلیکیشن می‌توانیم به Anchor, Canva, Unfold, Steller, Spark Camera و Over اشاره کنیم.

در آن سوی بازار، گوگل نیز بهترین اپلیکیشن‌های خود را معرفی کرد اما مراسم تمام و کمالی به سبک و سیاق اپل نداشت. این شرکت صرفا اعلام کرد که بهترین اپلیکیشن پلتفرم آن‌ها Ablo و بهترین بازی Call of Duty: Mobile است.

این شرکت همچنین بخشی برای انتخاب بهترین اپلیکیشن‌ها از نگاه کاربران داشت که با نظر آن‌ها بهترین بازی همان Call of Duty: Mobile انتخاب شد، اما عنوان بهترین اپلیکیشن سال به برنامه ویرایش ویدیوی Glitch Video Effects رسید.

ماونتین ویویی‌ها فهرست برترین کتاب الکترونیکی، کتاب صوتی، مجموعه تلویزیونی و فیلم را هم منتشر کردند که از این لینک می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

  • ehsan vap

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی