Digital Earn

اخبار نوآوری و صنعت با کسب کار دیجیتال و سرگرمی های تازه برای آینده

Digital Earn

اخبار نوآوری و صنعت با کسب کار دیجیتال و سرگرمی های تازه برای آینده

Digital Earn
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۸ خرداد ۹۹، ۱۴:۰۰ - سیمین عارفی
    09361556827

عرضه خودروهای خارجی 5 برابر قیمت واقعی در بازار !

دوشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۱۱ ق.ظ

کاشانی نسب در خصوص وضعیت بازار در هفته گذشته اظهار داشت: تقاضا در بازار خودرو به دلیل شیوع ویروس کرونا و با لغو سفرهای نوروزی همچنان راکد است.

وی همچنین با اشاره به روند کاهشی قیمت‌ها در بازار خودرو گفت: همزمان با افت خرید و فروش در بازار خودرو قیمت خودروهای داخلی افت 15 درصدی را نشان می‌دهد؛ خرید و فروش خودروهای وارداتی نیز که بیشتر جنبه سودآوری و با هدف افزایش قیمت‌ها انجام می‌شد راکد است و قیمت‌ها نیز تحت تاثیر خودروهای داخلی روند نزولی را طی می‌کند.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو در خصوص مصوبه آزادسازی واردات خودروهای هیبریدی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مصوبه در کاهش قیمت‌های خودروهای خارجی موثر است.

کاشانی نسب افزود: خودروهای خارجی در حال حاضر حدود 5 برابر قیمت واقعی خود عرضه می‌شوند و آزادسازی واردات با ارز 15 هزار تومانی فعلی از نرخ این خودروها به مراتب خواهد کاست.

وی در خصوص تاثیر واردات بر قیمت خودروهای داخلی گفت: واردات بر قیمت خودروهای داخلی نیز تاثیر قطعی دارد و با مشاهده روند نزولی قیمت‌ها در حال حاضر، پیش‌بینی ما کاهشی‌تر شدن نمودار قیمت خودروهای داخلی به دلیل فقدان خریدار است و دلالان نیز با نزول قیمت‌ها جسارت ورود به عرصه خرید و فروش خودرو را از دست داده‌اند.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان در خصوص لزوم واردات در شرایط فعلی اقتصادی کشور گفت: بازار تا رقابتی نشود قیمت‌ها کاهش نمی‌یابد و با آزادی واردات خودبخود رقابت حاصل می‌شود و شرایط رقابتی برای خودروسازان داخلی فراهم خواهد شد.

کاشانی نسب با بیان اینکه دولت می‌بایست تدابیر و تسهیلاتی در خصوص واردات خودروهای ارزان قیمت بیاندیشد، : این نوع خودروهای ارزان قیمت قابلیت رقابت با تولیدات داخلی را در بازار ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین با ارائه پیشنهادی مبنی بر واردات خودروهای دست دوم و تاثیر مثبت آن در بازار گفت: خودروی 2017 که یک میلیارد و 100 میلیون تومان قیمت آن در بازار است اگر با ارز 15 هزار تومان وارد شود به 300 هزار تومان خواهد رسید.

کاشانی نسب تاکید کرد: واردات علاوه بر کسب درآمد برای دولت به ایجاد شرایط رقابتی و تکاپو در بازار خودرو می‌انجامد.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان در پایان در خصوص قیمت خودرو در سال آینده خاطرنشان کرد: ادامه روند نزولی قیمت‌ها تحت تاثیر ویروس کرونا در سال جاری و تاثیر آن بر لغو سفرهای نوروزی، پیش‌بینی ما این است که در سال آینده نیز شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

 
  • ehsan vap

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی