
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: وسایل نقلیه زیان دیده در حوادث ترافیکی تا مبلغ 11 میلیون تومان خسارت نیاز به ترسیم کروکی کارشناس پلیس راهور ندارند.
- ۰ نظر
- ۲۷ خرداد ۹۹ ، ۰۹:۰۱
- ۱۵۹ نمایش
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: وسایل نقلیه زیان دیده در حوادث ترافیکی تا مبلغ 11 میلیون تومان خسارت نیاز به ترسیم کروکی کارشناس پلیس راهور ندارند.
مدیرعامل ایران خودرو خراسان توقف تولید خودروی 405 با موتور XU7 را گامی در جهت توسعه محصولات این شرکت به سطح استاندارد یورو5 عنوان و تصریح کرد: زیرساختهای فنی و مهندسی در ایران خودرو خراسان زمینه را برای تولید خودروهای جدید فراهم کرده است.
سونی چند روز پیش بالاخره رسما از ظاهر پلی استیشن ۵ رونمایی کرد تا طرفداران را به دوسته موافقان و مخالفان تقسیم کند. با این حال، نکته جالب در مراسم سونی این بود که از دو نسخه PS5 رونمایی شد که یکی فاقد درایو 4K Blu-ray است و صرفا از بازیهای دیجیتالی پشتیبانی میکند. این شرکت هنوز قیمت هیچکدام از نسخههای PS5 را اعلام نکرده ولی پر واضح است که قیمت نسخه دیجیتالی باید ارزانتر باشد. در نتیجه، حالا باید منتظر نبردی حسابی بر سر قیمتگذاری میان ایکس باکس و پلی استیشن باشیم.
از مدتها پیش شایعاتی وجود داشت که مایکروسافت نیز در حال کار روی دو نسخه از ایکس باکس نسل بعدی است. این شرکت تاکنون از یک نسخه با نام ایکس باکس سری ایکس رونمایی کرده، ولی نسخه ارزانتری هم (با نام لاکهارت) در دست تولید قرار دارد. مدل لاکهارت درست مثل PS5 Digital Edition فاقد درایو نوری خواهد بود ولی احتمالا در بخش پیکربندی حافظه و GPU نیز تغییراتی خواهد داشت تا ضعیفتر از ایکس باکس سری ایکس باشد.
نسخه دیجیتالی PS5 بهطور مستقیم به مقابله با برنامههای احتمالی مایکروسافت نمیرود، ولی به این شرکت دست بالاتر را در زمینه قیمتگذاری میدهد. اگرچه یک درایو نوری 4K Blu-ray هزینه بالایی برای کنسول نسل بعدی نخواهد داشت، اما احتمالا باعث تفاوت ۵۰ دلاری قیمت میشود. قیمتگذاری بحث بسیار مهمی در خصوص کنسولهای نسل بعدی است و این مسئله با توجه به بحران اقتصادی پیش رو اهمیت بسیار زیادی پیدا خواهد کرد. اگر سونی و مایکروسافت حاضر باشند زیان بیشتری را روی کنسولها متحمل شوند تا درآمد اصلی خود را از بخش فروش بازیها و اشتراکها به دست آورند، شرایط بهکلی تغییر خواهد کرد.
PS5 Digital Edition درایو نوری را حذف کرده است، در نتیجه سونی سهم بیشتری از فروش نسخههای دیجیتالی در فروشگاه خود به دست خواهد آورد. این شرکت هنوز مشخص نکرده که میخواهد به کاربران اجازه دهد امکان قرض دادن یا فروش مجدد بازیها را داشته باشند یا نه. این قابلیتها میتواند فروش بازیهای دیجیتالی را تقویت کند.
مایکروسافت از مدتی قبل آزمایش ایده نسخههای دیجیتالی ایکس باکس را آغاز کرده و حتی قابلیت اشتراکگذاری دیجیتالی بازیها را امتحان نموده است. این غول بزرگ نرمافزاری پارسال ایکس باکس وان اس تماما دیجیتالی را با قیمت ۲۴۹ دلار معرفی کرد که ۵۰ دلار ارزانتر از ایکس باکس وان اس معمولی بود. این دستگاه محبوبیت زیادی پیدا کرد، بهخصوص چون خیلی از بازیهای جدید نیازمند نصب بهروزرسانیهای بزرگ روی هارد درایو هستند. مایکروسافت در ابتدا حتی میخواست به کاربران ایکس باکس وان اجازه اشتراکگذاری دیجیتالی بازیها را بدهد، اما انتقادات زیاد جامعه کاربری باعث شد آنها از برنامههای خود عقبنشینی کنند.
قیمتگذاری کنسول تنها یکی از بخشهای جنگ گسترده قیمتگذاری در نسل بعد است. هرچه بیشتر به سمت کنسولهای نسل بعدی نزدیک میشویم، روشن است که فضای ذخیرهسازی و بازیهای دیجیتالی هم مهمتر از گذشته خواهند شد. سونی برای استفاده از سرعت بالای خواندن اطلاعات بازیها را ملزم به نصب در فضای SSD میکند، و استفاده از SSD ایکس باکس سری ایکس نیز برای اجرای بهینه بازیهای این کنسول لازم خواهد بود.
نحوه ارتقای فضای داخلی مایکروسافت و سونی در کنسولهای نسل بعدی این دو شرکت تفاوت زیادی با یکدیگر نخواهد داشت. سونی به کاربران اجازه داده تا بتوانند از درایوهای SSD متناسب با استانداردهای این شرکت استفاده کنند. فعلا مشخص نیست که در زمان عرضه PS5 چه درایوهایی با این استانداردها سازگار خواهند بود، ولی این امر به دارندگان پلی استیشن ۵ کمک میکند تا فضای ذخیرهسازی بیشتری داشته باشند.
مایکروسافت در همکاری با شرکت Seagate میخواهد به تولید کارتهای توسعه ۱ ترابایتی بپردازد که به پشت ایکس باکس سری ایکس وصل میشوند. فعلا نمیدانیم که قیمت این کارتها چقدر خواهد بود و آیا سایر شرکتها هم میتوانند مشابه آنها را بسازند یا نه. این هزینهها به مجموعه هزینه خرید کنسولهای نسل بعدی اضافه میشود و فرقی هم نمیکند که کدام کنسول را بخرید.
در حال حاضر معلوم نیست که سونی و مایکروسافت چه زمانی از قیمت PS5 و ایکس باکس سری ایکس رونمایی خواهند کرد. با این حال، به نظر میرسد که ردموندیها هم نسخه دیجیتالی ایکس باکس را معرفی کرده و بعد قیمت آن را با کاربران به اشتراک بگذارند. این شرکت از چند وقت پیش در حال آزمایش باندل Xbox All Access بوده که شامل یک کنسول ایکس باکس وان به همراه ایکس باکس گیم پس و ایکس باکس لایو است. برای تهیه این باندل باید ماهانه مبلغی را بپردازید. قیمت نسخه دیجیتالی ایکس باکس وان اس ماهانه ۱۹.۹۹ دلار است که در طول ۲۴ ماه امکان دسترسی به سرویسهای مختلف مایکروسافت از جمله ایکس باکس گیم پس را فراهم میکند.
مایکروسافت بهصورت آشکارا اعلام کرده که کسب و کار ایکس باکس آنها دیگر وابسته به تعداد فروش کنسولها نیست. هدف آنها دستیابی به بازار بزرگتری از میلیاردها گیمر است که روی سایر دستگاهها بازی میکنند. استریم بازیهای ایکس باکس بر روی سرویس پروژه ایکس کلاود یکی از بخشهای مهم همین هدف است، و مایکروسافت میخواهد این سرویس استریم را با سرویس ایکس باکس گیم پس ترکیب کند.
سونی این هفته نشان داد که آماده رقابت در زمینه قیمتگذاری است و حالا پاسخ مایکروسافت میتواند دست بالا را به آنها بدهد. در مجموع به نظر میرسد که با تابستان طولانی و داغی طرف هستیم تا بالاخره با قیمت نهایی کنسولهای نسل بعدی آشنا شویم.
معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تکذیب رانت در قرعه کشی اخیر ۲ گروه ایران خودرو و سایپا گفت: این قرعهکشی تحت نظارت نهادهای مرتبط انجام شده و کنترل مضاعف در تمام برنامهریزیها و نرم افزارهای آن انجام گرفته است.
سونی دیشب علاوه بر ظاهر PS5 از بازیهای کنسول نسل بعدی خود رونمایی کرد. در ادامه مطلب نگاهی به 25 بازی جدید میاندازیم تا ببینیم این کمپانی ژاپنی برای خریداران PS5 چه تدارکی دیده است.
پس از مدتها انتظار واتساپ حالت تیره را منتشر کرد . حال نوبت به برخی بهروزرسانیها رسیده است تا خواندن پیامها در شب آسانتر شوند.
به دلایل متعددی روزانه اپهای بیشماری از حالت تیره پشتیبانی میکنند. بسیاری از افراد معتقدند رنگهای تیره مخصوصاً شبهنگام برای چشم بهتر هستند و البته که نباید از تأثیر مثبت آن بر عمر باتری غافل شد.
واتساپ یکی از بیشمار اپلیکیشنهایی است که از Dark mode پشتیبانی میکنند و با نگاهی به آخرین نسخه بتا این اپلیکیشن پیامرسان تعدادی ویژگی جدید را اضافه کرده است. یکی از موارد، اضافه شدن رنگهای متفاوت برای حالت تیره است که همچنان درحالتوسعه هستند.
در حال حاضر تنها رنگهای خاکستری و سبز برای حبابهای چت وجود دارند که در نسخه iOS رنگهای روشنتری خواهند بود.
رنگ موردعلاقه خود را انتخاب کنید
تاکنون هیچ سخن رسمی بابت تغییرات واتساپ اعلامنشده است و حتی معلوم نیست چه زمانی گزینههای رنگی برای افراد در دسترس قرار گیرند.همچنین بر ما پوشیده است که چرا تونهای رنگی متفاوتی انتخابشدهاند. شاید مربوط به تنظیمات accessibility باشد شاید هم برای بهبود خوانایی باشد.
واتساپ با انتشار رنگهای بیشتر این امکان را برای کاربران خود مهیا میسازد تا تمهای رنگی موردعلاقه خود را ایجاد کنند. چنانچه رنگهای جدید ابتدا برای iOS عرضه شوند خیلی طول نخواهد کشید تا برای نسخههای اندرویدی نیز در دسترس قرار گیرند.
بایستی صبر کرد و تغییرات را دید.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: سهمیه کارتهای سوخت مفقودی در کارت سوخت المثنی حفظ میشود.
فاطمه کاهی درباره افرادی که کارت سوخت خود را گم کردهاند و در خواست کارت المثنی دارند، گفت: سهمیه کارت سوخت این دسته از افراد در صورتی که هنگام مفقودی مورد سوء استفاده قرار نگرفته باشد حفظ میشود.
وی درباره صدرو کارتهای سوخت جدید نیز گفت: افرادی که کارت سوخت ندارند میتوانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند و از زمانی که کارت برای فرد صادر شود سهمیه سوخت نیز به آن تعلق میگیرد.
مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی بابیان اینکه هرزمان که کارت سوخت صادر شود، سهمیه سوخت همان ماه در کارت سوخت لحاظ خواهد شد، گفت: حتی اگر درآخرین روز یک ماه کارت سوخت متقاضی صادر شود، سهمیه کامل آن ماه در کارت سوخت لحاظ میشود، بنابراین تمامی کارتهای جدید صادر شده دست کم سهمیه یک ماه را در خود ذخیره دارند.
وی با بیان اینکه ملاک محاسبه سهمیه سوخت کارتهای جدید، تاریخ صدور آن است نه زمان درخواست متقاضی گفت: به طور مثال اگر فردی در بهمن ماه درخواست کارت سوخت بدهد و در اسفند ماه کارت برای وی صادر شود، سهمیه سوخت آن شخص از زمان صدورکارت یعنی اسفند ماه شارژ میشود.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی افزود: حداکثر زمان صدرو کارت سوخت از هنگام تقاضا ده روز است، اما ممکن است فرآیند تحویل به پست و ارسال آن طولانیتر شود.
کاهی درباره صدور کارتهای سوخت المثنی نیز با یاد آوری این نکته که لازم است افراد در نگهداری کارت سوخت خود دقت کافی را داشته باشند، تصریح کرد: اگر به هر دلیلی مالک خودرو تقاضای کارت سوخت المثنی داشته باشد، کارت برای آن فرد صادر میشود و این مسئله هیچ محدودیتی ندارد.
طبق اعلام سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، صدور کارت سوخت هوشمند المثنی فقط از طریق دفاتر پلیس +۱۰ مقدور است، زیرا افراد سودجو با هدف دستیابی به اطلاعات شخصی و کارت بانکی و کلاهبرداری از هموطنان و سوء استفادههای احتمالی اقدام به ایجاد سایتهای غیرمجاز کردهاند؛ بنابراین کسانی که کارت سوخت ندارند و تاکنون نیز درخواست صدور کارت سوخت نکرده اند، میتوانند خود یا وکیل قانونیشان با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو و وسیله نقلیه به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.
کاهی با بیان اینکه حذف رمز کارت سوخت نیز در نواحی شرکت ملی پخش قابل انجام است گفت: متقاضیان در صورتی که در این باره سوال داشته باشند، میتوانند به پورتال این شرکت با آدرس WWW.NIOPDC.IR مراجعه یا با شماره پاسخگویی ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.
به اطلاع کلیه هموطنان عزیز میرساند هرگونه واگذاری تحت هر عنوان از جمله فروش حواله یا فروش امتیاز فروش فوقالعاده خودروهای گروه صنعتی ایرانخودرو و گروه خودروسازی سایپا در قالب قرعهکشی ویژه ایام عید سعید فطر، ممنوع بوده و قابل پیگرد قانونی است.
با پیشرفت تکنولوژی در زمینه خودروها، امروزه حالت های مختلف رانندگی نیز برای خودروها طراحی شده اند. هر یک از این حالت ها می تواند تغییرات مختلفی را در سیستم های مختلف خودرو به وجود بیاورد.
در هر خودرو با توجه به شرایط، باید حالت رانندگی مناسب را یافت. با انتخاب هر حالت رانندگی، با توجه به برند و مدل خودرو اتفاقات متفاوتی رخ می دهد. حالات رانندگی متداول عبارت اند از:
- ECO
- COMFORT
- SPORT
- SPORT+
امروزه شرکت ها و کمپانی های بزرگ خودرو سازی امکانات و آپشن های زیادی برای خریداران در خودرو تعبیه کرده اند که یکی از این امکانات دکمه (ECO) رانندگی اقتصادی میباشد. رانندگی اقتصادی(ECO) همانطور که از نامش پیداست باعث کاهش گازهای گلخانه ای خودرو و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت خودرو میشود. توجه داشته باشید که این سیستم رانندگی اقتصادی علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت باعث ایمنی بیشتر و استهلاک کمتر خودرو میشود. زمانی که حالت اکو در خودرو فعال میشود، ضعف در شتاب گیری در سربالایی ها احساس میشود. شرکت های خودروسازی آپشن (ECO) را به اتومبیل میافزایند و به صاحبان خودرو این امکان را میدهند تا در صورت نیاز حالت رانندگی اقتصادی را فعال نمایند و از آن استفاده کنند.
مزایای استفاده از رانندگی اقتصادی (ECO)
- باعث ایمنی راه ها میشود.
- استفاده از دکمه رانندگی اقتصادی سبب بهبود و همچنین بالا بردن مهارت رانندگی میشود.
- کاهش تصادفات تا حدود 40 درصد.
- صرفه جویی در مصرف سوخت خودرو در حدود 5 الی 15 درصد میشود.
- هزینه کمتری بابت تعمیر و نگهداری از خودرو بویژه تایر و ترمز دارد.
- کاهش انتشار گازهای گلخانه ای CO2.
- باعث کاهش آلودگی هوا.
- باعث کاهش آلودگی صوتی.
- استفاده از سیستم رانندگی اقتصادی در خودرو باعث رانندگی بهتر و استرس کمتر و همچنین راحتی بیشتر رانند و سرنشینان را به همراه خواهد داشت.
نکته ای که در استفاده از دکمه رانندگی اقتصادی (ECO) بسیار حائز اهمیت است این است که طرز کار سیستم (ECO)در هر شرکتی متفاوت است که در ذیل به هر کدام از آن ها اشاره خواهیم نمود.
رانندگی اقتصادی در خودروهای تویوتا و بی ام : در این خودروها با فعال شدن دکمهECO خودرو از تمام قدرت پیشرانه خود استفاده نمیکند و قدرتی کمتر از حد نرمال را در اختیار راننده قرار میدهد.
رانندگی اقتصادی در خودروهای فولکس واگن و فورد: در این خودروها نیز وقتی دنده در حالت اتوماتیک قرار بگیرد خودرو دنده را در دور موتورهای پایین تر عوض میکند.
رانندگی اقتصادی در خودروهای مرسدس بنز و لندروور: در این نوع خودروهای زمانی که دکمه ECO فعال شود. زمانی که خودرو توقف نسبتا طولانی ای داشته باشد، همچون چراغ قرمز، به طور اتوماتیک موتور خودرو خاموش می شود و زمانی هم که پدال ترمز را رها کنید خودرو روشن میشود.
رانندگی اقتصادی در خودرو هوندا: در خودروی هوندا با فعال شدن دکمه ECO امکانات پر مصرف خودرو مانند تهویه مطبوع غیر فعال میشود.
استفاده از سیستم رانندگی اقتصادی اکو باعث میشود که هزینه های خودروهای شما کاهش پیدا کند. همچنین استفاده از این سیستم بسیار با صرفه است چرا که به صورت اتومات کار میکند و در مواقع لزوم بخش غیر نیاز خودرو را خاموش و روشن میکند. با سیستم رانندگی اقتصادی به روز رانندگی کنید و از رانندگی خود در شرایط مختلف لذت ببرید.
حالت رانندگی COMFORT (راحت یا Comfortable)
خودرو در این زمان به صورتی برنامه ریزی میشود که راحت ترین و با آرامش ترین حالت رانندگی را برای راننده و سرنشینان فراهم میکند. کلیه سیستم های خودرو در روال یک رانندگی استاندارد قرار گرفته و تمامی محدودیت هاd حالت ECO نیز برداشته میشود.
حالت رانندگی SPORT و SPORT+
این دو حالت دقیقا نقطه مقابل حالت ECO هستند. درصورتی که از هیجان لذت می برید از این حالت استفاده نمایید. در این حالات رانندگی تحولات زیر در خودرو رخ می دهد :
افزایش حساسیت پدال گاز
آزاد شدن حداکثر سرعت
آمادگی موتور برای حرکت پر شتاب
در حالت +SPORT سیستم کنترل پایداری نیز خاموش میشود تا اجازه لغزش و سر خوردن داده شده و حس هیجان بهتر قابل درک باشد. البته این سیستم کاملا خاموش نبوده و در صورت احساس خطر خودرو را متعادل میکند.
به خاطر داشته باشید که عمده این تغییرات در خودروهای رده بالا اتفاق میافتد. در خودرو های اتوماتیک رده اقتصادی این حالت برای بیشتر برای جذب مشتری یا القای حس اسپرت و همچنین استفاده از دور موتور بالاتر در جاده های کوهستانی تعبیه شده است. به دلیل عدم وجود تمام آپشن های مورد نیاز و همچنین به صرفه نبودن برنامه نویسی های پیچیده، ممکن است تمامی این تغییرات را در خودرو به وجود نیاورند.